الخميس، 27 أغسطس 2009

كسبنا القضية




مش إحـ (نــا) .. للدقة منى أختي
ولأن اليوم ده فارق في حياتها وحياتنا أكيد

ققرت أسجله عشان ده يوم ميتنسيش بالتأكيد
لكن أنا هانسى التاريخ ك العادة لو مسجلتهوش !!

وكعادة أمي إنها بتجيب لنا الأخبار الحلوة ..
فوجئت بشيماء بترن على الموبايل عشان أطلبهم ع البيت أكيد

عشان ماما قافلة تليفون البيت ..
بالرغم من إننا كنا بنشترك في دفع الفاتورة :D

اتصلت بيهم .. ماما ردت عليا
" أيوة يا سامية معاكي رصيد ؟! "
_ " لأ يا ماما خير في حاجه ؟"

" أه منى كسبت القضية ! "
قضية ؟! .. افتكرت أمر القضية ^^
_ " بجد طيب مبروك خلاص هاشحن وأكلمها "

قفلت مع ماما واكتشفت إني كان معايا باقي الشحت من فودافون ..
واللي كنت يادوب برن بيه ع العيال ..

أستخسره في أختي يعني ؟!!

كلمتها وطبعا باركتلها .. وقالت لي نتقابل ف البيت بئا :D

طبعا عايزين تعرفوا إيه القضية اللي كسبتها دي ؟!
يعني لازم أقولكم ؟

يادي الفضول بتاع الشعب المصري ؟ :P

دي كانت قضية رفعاها على مركز البحوث الزراعية !
لإنها اتخرجت بتقدير عالي وكان المفروض تشتغل وتتثبت فيه ..

إلا إنها فوجئت بتعيينهم لوحدة تاني أقل منها .. وكله بالكوسه والواسطة <_<

وبالتأكيد منى مسكتتش على حقها ..
رفعت قضية عليهم وتقريبا كان دورها متأخر شويتين ..

والنهاردة ماما كلمتني بئا عشان تقول إنها كسبتها :D
D ربنا ما يوقعكوا في إيد حد ياكل حقكم أبدا ..
وإن وقعكم ورفعتوا قضية تكسبوها :

----------
ماما كلمتني تاني بعديها
عشان تقول لي هاتي فول من عند عمك صبحي وانتي جايه !
وقوليله ميكترش الميه !!
أصل ماما عاملة لنا النهاردة فول بالأوطة
.. فخلصت على الفول اللي بابا اشتراهولها إمبارح ..

اتفضلوا معانا :D



هناك 4 تعليقات:

Dr Gad يقول...

مبروك يا ساميه ليكي ولاختك

وابقي اشحني بقي عشان الظروف اللي زي دي :D

------------

بالحق ابقي شيلي الكلمه التاكيديه للتعليق عشان بتخنق <_<

حازم ابراهيم يقول...

مبرووووووووك
مبروك يا سمسمة انا كلمت منى امبارح اول ما بعتتلي رسالة.
المفروض تعزمكم كلكم من أول قبض ان شاء الله
ومستني العزومة أول ما انزل العام القادم

بيسان يقول...

الله يبارك فيك يا أبيه ..
ومبروك ليك ^_^
أنا لما كلمتها سألتها إن كانت قالت لك ولا لأ .. وأنا عارفه إنها كانت أول حاجه هتعملها أساسا ^_^

بعدين انت لسه هتستنى للسنه الجايه :D
نبعت لك عزومتك دليفري بالطيارة ^_^

بيسان يقول...

الله يبارك فيك يا دكتور محمد
عقبال ما نبارك لك كده يوم حفلة التخرج إن شاء الله ^_^

حاضر هابقى أشيلها .. بس أعرف إزاي الأول :D