السبت، 11 يوليو 2009

في مثل هذا اليوم 11/7/2009







وأنا قاعدة في المكتب في أمان الله .. تليفون المكتب رن ! .. افتكرت سيادة المدير بيطمئن على أحوال الرعية !
رديت كالعادة يعني .. لقيت هاجر أختي الصغيرة بتقول لي أيوه يا سامية .. انتي في الشغل ؟!
يا سبحان الله ذكية البنت دي :D هاكون فين يعني ؟!

قالت لي طيب خدي ماما معاكي أهي .. أيون يا ماما ؟ ..
أيوه يا سامية .. هتيجي بدري النهاردة ؟
مش عارفة يا ماما .. خير في حاجة ؟!

---------

حسيت في صوتها فرحة ..
بس الموضوع ده بالتحديد كان أبعد ما يكون عن ذهني !
لأنها لسه قايلة لي إمبارح إن معاد الولادة اتحدد يوم 23

--------

قالت لي .. أيون هبه في المستشفى وهتولد ..
ارتسمت ابتسامة منشكحة على شفتيًّ :D
بجد ؟!!
طيب هي فين ؟ في المستشفى ؟؟ طيب هي ولدت ؟؟
لأ .. محمد كلمني وقال إنها هتولد عالساعه 11 وقدامها للظهر !

طيب يا ماما هي في مستشفى إيه ؟
مش عارفة ؟
طيب يا ماما أما تولد كلميني !

دقائق ..

تررن تررن ..

استاذ فاروق أكيد !

الو ..
أيوه يا سامية .. ( العزيزة هاجر ) .. انتي هتيجي امتى ؟
معرفش ليه ؟
انتِ معرفتيش ؟؟
يابنتي ما هي ماما لسه مكلماني من شوية !!
طيب كلمي أسماء بقى وقوليلها .. :D

بعد شوية كلمت محمد .. قال لي لسه !
كلمتهم وقولتلهم يوافوني بكل جديد .. وأخبرتهم بفشلي في إخبار أسماء !

وإن شاء الله أشوف الوافد الجديد

بعد إنتهائي من حضور ندوة في مركز الدراسات الإشتراكية !!
ومحدش يسألني ده إيه !



--------------------------

صحيح من أيام كلمتني واحدة صاحبتي
قالت لي إن ربنا رزقها حلا يوم 7/6

ربنا يخليها لها .. وتكون بارة بيها إن شاء الله

عقبالكم جميعا ^^




هناك تعليقان (2):

السيد الرئيس يقول...

بصي
هوا يمكن عشان أنا لسه صاحي من النوم ومشربتش الشاي ,أو يمكن عشان لسه قاري "مئة عام من العزلة" حيث الكل شبه بعضهم
اللي أنا فهمته
إن الأستاذ فاروق مديرك في الشغل بيولد في المستشفي وإن هاجر بترن عليكي كل شوية وانتي مش هتقدري تحضري الولادة لانك رايحة المركز الإشتراكي وهناك مش بيصلوا الضهر إلا الساعة 11 عشان يلحقوا يخطفوا العصر !

ربنا يتمم بخير

بيسان يقول...

:lo0ol:

هو بالنسبة لأستاذ فاروق فالولادة متعسرة .. إدعي له ربنا ينتعه بالسلامة :D

ربنا يكرمك يا محمد .. عقبالك :)